Ποίηση και Τόπος Ιθάκη / Ithaka

Τι ήχοι, τι μουσική, τι πεζογραφία και ό, τι ενέπνευσε τη ποίηση συμπληρώνει την έμπνευση που προέρχεται από ένα μέρος. Ένα αρχαίο προ-ιστορικό τόπο, όπως ο Κομμός της Κρήτης.
Ο William Logan το 15 ​​Ιουνίου, 2014 στο New York Times κατέληξε στο συμπέρασμα “Η γλώσσα του επικερδώς απασχολούμενου έχει τη θέση του. Η ποίηση ποτέ δεν θα έχει το κοινό του “Game of Thrones” – που είναι ό, τι η τηλεόραση μπορεί να κάνει. Η ποίηση είναι κάτι που η γλώσσα μόνο μπορεί να κάνει. “1

 Η Ιθάκη μέσα από τα Ιονία Νήσιά, Δυτική Ελλάδα (2)

Η Ιθάκη μέσα από τα Ιονία Νήσιά, Δυτική Ελλάδα (2)

Κωνσταντίνος Καβάφης 1901 ή 1903 (3)

Κωνσταντίνος Καβάφης 1901 ή 1903(3)


.

Μετά που είδε ένα βίντεο από μια αγγλική έκδοση της Ιθάκης από τον βραβευμένο Έλληνα συνθέτη Βαγγέλη με αφήγηση από ένα διάσημο σκωτσέζο ηθοποιό4 (ο οποίος έπαιξε τον Αγαμέμνονα, ο δολοφόνος του Μινώταυρου, στην ταινία Time Bandits), στη συνέχεια, αργότερα, διαπιστώνεται ότι μια αμερικανο-Ελληνίδα ηθοποιός 5 έχει επίσης συγκινηθεί από το ποίημα Ιθάκη. Δημιουργήσαμε τη δική μας εκδοχή βίντεο στην ελληνική γλώσσα για να συνοδεύσει το αγαπημένο μας λιμάνι ΕλληνικήςΕποχής του Χαλκού με εμπνευσμένη εικαστική συνοδεία το ποίημα του Κωνσταντίνου Π. Καβάφη 1911.

Μια εγκατάσταση οπτικής τέχνης σε ανάμνηση του διάσημου Έλληνα ποιητή Καβάφη εγκαταστάθηκε εκατόν πενήντα χρόνια μετά το θάνατό του, 29 Απριλίου, που ήταν επίσης η ημερομηνία των γενεθλίων του το 1863. Ο τεχνητός κήπος της ποίησής του σε μια στοά της Θεσσαλονίκης 6 παρέχει μια σκηνογραφική εμπειρία που συνοδεύεται με ήχο και αναγνώσεις του έργου του και ηχογραφημένους ήχους από τους δρόμους της Αλεξάνδρειας, πόλη καταγωγής του και μούσα.

σχέδιο τοπίου μέσα σε εγκαταλελειμμένο ιστορικό κτίριο (6)

σχέδιο τοπίου μέσα σε εγκαταλελειμμένο ιστορικό κτίριο (6)

Καβάφης Εγκατάσταση στην Θεσσαλονική (6)

Καβάφης Εγκατάσταση στην Θεσσαλονική (6)

Στο βίντεο μας που συνδέεται παρακάτω, το ποίημα ομιλείται στην ελληνική και είναι γραμμένο στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα. Το ποίημα μπορεί να το διαβασετε σε web έκδοση στην αγγλική γλώσσα που αποστέλλεται από την Ρίτα Γουίλσον, ελληνική παραγωγός της ταινίας My Big Fat Greek Wedding, στο 24 All-Star Readers on the Words That Rock Their Worlds.

Sean Connery στο Time Bandits (7)

Sean Connery στο Time Bandits (7)

παραγωγός/ηθοποιός Rita Wilson (5)

παραγωγός/ηθοποιός Rita Wilson (5)

Λέει η Wilson, η Ιθάκη του Κωνσταντίνου Καβάφη είναι περίπου το ταξίδι της ζωής. Γνωρίζουμε ότι στην πορεία θα συναντήσουμε τέρατα, αλλά ο Καβάφης μας θυμίζει ότι αυτά ακριβώς θα είναι οι δυσκολίες, και ότι όλες οι σκέψεις σας είναι υπό τον έλεγχό σας: “Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας/ τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσετε/ εκτός αν τους φέρει μαζί μες στην ψυχή σου.”

Η σημερινή Ιθάκη είναι η Ιθάκη της Οδύσσειας και του Ομήρου. Η Ιθάκη της προ-ιστορίας και της Ιστορίας. Μπορεί να αναγνωριστεί από τη θέση δύο τόπων λατρείας γύρω στα 1000 π.Χ., λεπτομερώς από τον Όμηρο, και βρίσκεται από της επίπονες αρχαιολογικές μελέτες στην Ιθάκη. Συγκεκριμένα: Το ιερό του Απόλλωνα στο Αετό (“ένα σκιερό άλσος του Απόλλωνα, τον τοξότη-θεό”, Oδ. στοιχ. 278), και το σπήλαιο λατρείας στην Πόλη (“μια ευχάριστη, σκιερή σπηλιά, ιερό για τις νύμφες», Οδ. στοιχ. 348) μια κιβωτό, κληρονομιά της Ιθάκης, ένα ιερό αφιερωμένο στους θεούς και στον Οδυσσέα από το 900 π.Χ. (τρίποδα, κεραμικά “εὐχὴν Ὀδυσσεῖ” = Αναθηματικό στον Οδυσσέα, κλπ), ένας τόπος λατρείας για τους ναυτικούς ταξιδιώτες εκείνης της εποχής. 8

O Wendell Berry ισχυρίστηκε ότι “Αν δεν ξέρεις πού είσαι, δεν ξέρεις ποιος είσαι,” αν και αμφισβητήσιμo, μας δίνει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το γιατί ένας ποιητής θα ήθελε να γειώσει ένα ποίημα σε ένα συγκεκριμένο τόπο. Ο ποιητής τοποθετεί τον εαυτό του στη θέση του, προκειμένου να χάσει τον εαυτό του σε αυτό. Η ποίηση του τόπου είναι στην πραγματικότητα μια ποίηση της μετατόπισης και της αυτο-εκμηδένισης. ο ποιητής αντικαθιστά αυτό με την κατάσταση, μετατρέποντας τον εαυτό του μέσα προς τα έξω, έτσι ώστε το κέντρο του “να γνωρίζει ποιος είσαι” γίνεται η περιφέρεια της αβεβαιότητας. το ποίημα ως τόπος αντικατοπτρίζει αυτή τη δυναμική, δεδομένου ότι είναι μια μετρημένη θέση, ενδεχομένως με στροφές (δωμάτια), το οποίο έχει μια άπειρη ικανότητα να περιέχει τα πάντα έξω από αυτό, συμπεριλαμβανομένου του ποιητή. Για να έχουμε ταυτότητα σημαίνει να είμαστε μόνοι. Η μοναξιά είναι το άγχος που μας αναγκάζει να ταυτιστούνε με μια άλλη ή με τη διαφορετικότητα, για να εξαφανιστούμε σε ένα μέρος, για να συμπάσχουμε. 9

Ο συμβάλλοντας μελετητής L. Vance Watrous του Κόμμου έγραψε “εγώ θα προτείνω οτι τα λιμάνια, λόγω του εμπορικού πλούτο και την έκθεση σε νέες ιδέες, συχνά λειτουργούσαν ως παράγοντες της κοινωνικής αλλαγής, όπως φυτώρια για τις ιδέες που υπονομεύουν την ορθοδοξία του συγκεντρωτικού κράτους. Τα λιμάνια είναι ένα θέμα που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο Joe Shaw για πολλά χρόνια, το ενδιαφέρον του πηγαίνει πολύ πίσω πριν από το άρθρο του “Bronze Age Aegean Harborsides” στην τρίτη Κογκρέσο Θήρας 10 (Shaw 1990), και τη θητεία του ως διευθυντής στη Κομμό, ή ακόμα και οταν ειχε εργαστεί ως αρχιτέκτονας στη Ζάκρο, όταν έγινε απόφοιτος στο Κεγχρεών. Φαντάζομαι ο Joe πρέπει να έχει προσελκύσει ιδιαίτερη ποιότητα του λιμανιού. Μετά από όλα τα λιμάνια είναι όλο μαγεία – ποιος δεν έχει αισθανθεί τον ενθουσιασμό ως αουτσάιντερ που εισέρχεται σε ενα παράξενο λιμάνι, για πρώτη φορά, με νέες γλώσσες και τρόπους ζωής; Είναι σαν ο Joe να πήρε την καρδιά του τις συμβουλές του Καβάφη ποιητη στο ποίημα του “Iθάκη.” 11

Ο ποιητικος αρχαιολογικός χώρος του Κομμού μέσα σε αμετάβλητο πλαίσιο του Λιβυκου Πέλαγος και το όρος Ίδη 12 περιμένει τα προφορικά / γραπτά λόγια που σαν την Ιθάκη του Καβάφη θα συμπληρώσουν τη συνεχιζόμενη διατήρηση, τα εκπαιδευτικά προγράμματα ενημέρωσης και το αρχαιολογικό πάρκο, με προσπάθειες ανάπτυξης μέσα από την τέχνη της ποίησης. Εάν γνωρίζετε την Κομμό, στείλετε το εμπνευσμένο σας γράμμα στο KommosAP@gmail.com και εμείς θα συνεχίσουμε να φέρουμε την ποίηση του τόπου σε όλο τον κόσμο στους ταξιδιώτες του διαδίκτυου και τους επισκέπτες της ιστοσελίδας του λιμάνιου του Κομμού.

Επισκεφθείτε την έκδοση του βίντεο μας για το ποίημα του Καβάφη “Ιθάκη”.

Αναφορές:

  1. http://www.poets.org/poetsorg/text/poetry-place-james-wrights-secret-light
  2. http://en.wikipedia.org/wiki/Ithaca
  3. http://www.cavafy.com/archive/pictures/list.asp
  4. https://www.youtube.com/watch?v=1n3n2Ox4Yfk
  5. http://www.oprah.com/entertainment/Celebrities-and-Writers-Discuss-Their-Favorite-Poetry/21
  6. http://www.archisearch.gr/article/1474/cavafy-by-not-a-number-architects.htm
  7. http://seanconneryonline.com/pictures_other4.htm
  8. http://www.laponta.gr/folk-music-news-1/throwing-light-on-homer-s-ithaca-video.html
  9. http://www.nytimes.com/2014/06/15/sunday-review/poetry-who-needs-it.html?_r=0
  10. https://tspace.library.utoronto.ca/handle/1807/3013
  11. Krinoi kai Limenes: Studies in Honor of Joseph and Maria Shaw – Harbors As Agents Of Social Change In Ancient Crete – L. Vance Watrous pgs 101-106
  12. http://www.kommosconservancy.org/

Συνεχίζουμε να αναζητούμε χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του Μάστερ Σχεδιασμού, Τεκμηρίωση Κατασκευής με τη σημαντική εκτίμηση του Πιθανού Κόστος Κατασκευής. Η συνεισφορά σας μπορεί να συμβάλει σε αυτό το επόμενο σημαντικό στάδιο για την υλοποίηση του Αρχαιολογικού Πάρκου Κομμού.

Posted in Articles

Poetry and Place — Ιθάκη / Ithaka

What sounds, what music, what prose and what inspired poetry can supplement
the inspiration derived from a place especially an ancient pre-historic place such as Kommos Crete? One outstanding example is the poem “Ithaka” written by Constatine P. Cavafy in 1911.

William Logan in his 15 June 2014 New York Times opinion concluded “Language gainfully employed has its place. Poetry will never have the audience of “Game of Thrones” — that is what television can do. Poetry is what language alone can do.“ 1

Ithaka within the Ioanian Islands western Greece (2)

Ithaka within the Ioanian Islands western Greece (2)

Constatine P. Cavafy 1901 or 1903 (3)

Constatine P. Cavafy 1901 or 1903 (3)


.

Cavafy’s poem “Ithaka” meditates on the importance of a journey such as that Odysseus takes to his home island. It stresses the value of experience gained on the journey rather than the attainment of a goal.

“Ithaka” has itself inspired other interpretations. The poem has been powerfully translated into an English language video by the award winning Greek composer Vangelis (Evangelos Odysseas Papathanassiou) with narration by the famous Scottish actor, Sean Connary, 4 who played Agamemnon, the Minotaur slayer in the Monty Python film Time Bandits. The American-Greek actress and film producer (My Big, Fat, Greek Wedding), Rita Wilson, 5 was moved by the poem to create her own tribute to it at the 24 All-Star Readers on the Words That Rock Their Worlds.

 Sean Connery from Time Bandits (7)

Sean Connery from Time Bandits (7)

film producer/ actress Rita Wilson (5)

film producer/ actress Rita Wilson (5)


.

Wilson says, “Constantin Cavafy’s “Ithaka” is about the journey of life. We know that along the way we will encounter monsters, but Cavafy reminds us that these will just be passing difficulties, and that all your thoughts are within your control: “Laistrygonians and Cyclops, / wild Poseidon—you won’t encounter them / unless you bring them along inside your soul.”

Cavafy was born April 29 1863 and died on exactly the same day in 1933. A visual art installation in commemoration of him was dedicated on April 29, 2013, one hundred and fifty years after his birth. The artificial garden of his poetry in a Thessaloniki stoa6 provides a scenographic experience accompanied by audio versions and readouts of his work and by recorded sounds from the streets of Alexandria, his home town and muse.

site plan within derelict historic building (6)

site plan within derelict historic building (6)

Cavafy Installation in Thessoloniki (6)

Cavafy Installation in Thessoloniki (6)

Today’s Ithaca is the Ithaca of the Odyssey and of Homer. The Ithaca of Pre-history and of History. It can be identified by the location of two places of worship of around 1000 BC, detailed by Homer, and located by painstaking archaeological studies in Ithaca. Namely: The sanctuary of Apollo in Aetos (“a shady grove of Apollo, the archer-god”, Od. υ 278), and the cave of worship in Poli (“pleasant, shadowy cave, sacred to the nymphs”, Od. ν 348) an ark of Ithacan inheritance, a sanctuary dedicated to the gods and to Odysseus from 900 BC (tripods, potsherd “εὐχὴν Ὀδυσσεῖ” = Votive offering to Odysseus, etc.), a place of worship for seafaring travelers of those times. 8

Wendell Berry claimed “If you don’t know where you are, you don’t know who you are,” although arguable, he gives us valuable insight into why a poet would want to ground a poem in a specific place. The poet of place situates himself in place in order to lose himself in it. Poetry of place is actually a poetry of displacement and self-annihilation. The poet replaces self with situation, turning himself inside out, so that the center of “knowing who you are” becomes the circumference of uncertainty. The poem as locus mirrors this dynamic, since it is a measured place, possibly with stanzas (rooms), which has an infinite capacity to contain everything outside it, including the poet. To have identity means to be alone. Loneliness is the anxiety that compels us to identify with an other or with otherness. To disappear into a place. To empathize.9
Kommos contributing scholar L. Vance Watrous wrote “I will suggest that harbors, because of their commercial wealth and exposure to new ideas, have often functioned as agents of social change, as seedbeds for ideas that subvert the orthodoxy of the centralized state. Harbors are a topic that have particularly interested Joe Shaw for many years, an interest that goes well back before his article “Bronze Age Aegean Harborsides” at the third Thera Congress 10 (Shaw 1990), or his tenure as director at Kommos, or even his work as architect at Zakros, back to his graduate school days at Kenchreai. I imagine Joe must have been attracted to that special quality harbor sites possess. After all harbors are magic, liminal places – who hasn’t felt the excitement as an outsider entering a strange harbor for the first time, with its new languages and ways of life? It is as if Joe took to heart the poet Cavafy’s advice in his poem Ithaka.”11

The poetic archaeological site of Kommos within its unchanged context of the Libyan Sea and Mount Ida vista 12 await the spoken / written words that like Cavafy’s Ithaka will supplement the continued conservation, educational outreach and archaeological park development efforts through the art of poetry. If you know Kommos send your inspired writing to KommosAP@gmail.comand we will continue to bring poetry of place to world wide web travelers and visitors to the Kommos port site.

Please visit our video version of the Cavafy poem Ithaka.

References:

  1. http://www.poets.org/poetsorg/text/poetry-place-james-wrights-secret-light
  2. http://en.wikipedia.org/wiki/Ithaca
  3. http://www.cavafy.com/archive/pictures/list.asp
  4. https://www.youtube.com/watch?v=1n3n2Ox4Yfk
  5. http://www.oprah.com/entertainment/Celebrities-and-Writers-Discuss-Their-Favorite-Poetry/21
  6. http://www.archisearch.gr/article/1474/cavafy-by-not-a-number-architects.htm
  7. http://seanconneryonline.com/pictures_other4.htm
  8. http://www.laponta.gr/folk-music-news-1/throwing-light-on-homer-s-ithaca-video.html
  9. http://www.nytimes.com/2014/06/15/sunday-review/poetry-who-needs-it.html?_r=0
  10. https://tspace.library.utoronto.ca/handle/1807/3013
  11. Krinoi kai Limenes: Studies in Honor of Joseph and Maria Shaw – Harbors As Agents Of Social Change In Ancient Crete – L. Vance Watrous pgs 101-106
  12. http://www.kommosconservancy.org/

We continue to seek funding to complete our Master Planning, Construction Documentation with the important Estimate of Probable Construction Costs. Your donation can contribute to this next important phase to help realize the sustainable conservation of the Kommos Archaeological Park.

Posted in Articles

ΚΟΜΜΟΣ ΕΝΑ ΜΙΝΩΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ 3.650 ΕΤΩΝ

Ένα βίντεο σχετικά με τη διατήρηση και την ανάπτυξη του αρχαιολογικού χώρου του Κομμού σε βιώσιμο δημόσιο αρχαιολογικό πάρκο.

A You-Tube video in Greek about the conservation and the development of the Kommos archaeological site into a sustainable public archaeological park.

Posted in Articles, GreekArticles

A New Jeremy Rutter Video About Kommos

Posted for James Stratis

Jan Driesen of the Universite catholique de Louvain has brought to our attention Jeremy Rutter’s new video entitled Late Minoan IIIB at Kommos : an abundance of deposits, a dearth of clear sub-phases, and probably a gradual desertion of the site  which was presented at the Workshop Colloquium “ARC A World in Crisis? The 13th c. BC in the Eastern Mediterranean”

RutterPodiumBelgium2

Other pod casts from the UCL colloquium are available at: http://www.uclouvain.be/457589.html

Posted in Articles Tagged with: , ,

A Review of “Kommos V”

Kommos V the Monumental Minoan Buildings at Kommos presents the southern area of the excavations which includes the monumental buildings found at the site. In addition to chapters written by the principle excavators at Kommos, Joseph and Maria Shaw (JS and MS henceforth), nine other authors contribute, with particularly extensive contributions on pottery by Jeremy Rutter (R) and Aleydis Van de Moortel (VdM). Read more ›

Posted in Articles

A Cretan Conundrum

KommosMap3Web

This post is a somewhat modified version of a talk that I presented to the Egyptian Study Society of Denver Colorado on 21 January 2014. It was intended for a general audience; thus, it includes some information that is already well known to readers of these blogs. See also James Stratis’ post “The Egyptian Gods of Kommos” for additional information on Sekhmet and Nefertum.
Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , , , , , , , ,

The Egyptian gods of Kommos

SouthAreaSimplified-600x150

Posted for James Stratis.

During the fourth season of the Kommos excavation in 1979 the team from the University of Toronto, discovered, amongst other finds, two faience statues of Egyptian deities – Sekhmet (AB85) and Nefertum (AB86). The fact that both statues were found together points to a connection with Memphis, Egypt. This is where Sekhmet was the consort of Ptah and the mother of Nefertum.
Read more ›

Posted in Articles

The Kommos Virtual Reconstruction Project

Building P Minoan Shipsheds by Joe Wynn

By Alexander Assaf

Every perfect traveler always creates the country where he travels.
~Nikos Kazantzakis

The bright sun beat down on the plains overlooking the distant Rocky Mountains. In the midst of this landscape ouzo flowed, the crowds dined on saganaki (flaming cheese), traditional Greek dancers shouted, “OPA!” and I couldn’t tell if I was http://www.kommosconservancy.org/wp-admin/edit.phpactually in Greece or in Denver at the annual Greek Festival on a sweltering day in June of 2011. Read more ›

Posted in Articles

Ερμηνευτικό θέμα 1: ΥM IA κεραμικός κλίβανος στην νότια περιοχή Στοά

Η LM Ia εντός του κλιβάνου νωρίτερα Στοά

Ένας κλίβανος κεραμικών γεμάτος με είδη κεραμικής, που χρονολογείται στην Υστερομινωική  περίοδο  IA  (1500 Π.Κ.Ε) , χτίστηκε  στα ερείπια μιας πρώην  Μεσομινωικής στοάς (1700 Π.Κ.Ε). Έτσι ερμηνεύτηκε σε μια δημοσίευση της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα από τον A. Van de Moortel, P.M. Day, Β. Κιλίκογλου και τον Διευθυντή Ανασκαφών/ Πρόεδρο της Υπηρεσίας Προστασίας Φυσικού Περιβάλλοντος του Κομμού, J.W. Shaw. Read more ›

Posted in GreekArticles

A Lakonian (Minoan?) Shipwreck

LaconianMinoanShipwreckFigs1and2Rev

Read more ›

Posted in Articles

The Sounds of Silence

demodokos_editedADS

Today is the tenth anniversary of the terrorist attacks that caused the deaths of many innocent people. I am reminded of the man who lead some passengers on flight 93, over Shanksville Pennsylvania to counter attack. He was overheard by a telephone operator to say “let’s roll”. Read more ›

Posted in Articles

A Donation Box for Delos (& Kommos…?)

In recent news a new government, and somewhat recent news – a new freedom to spend on cultural resources from donations. Good site stewardship requires regular site maintenance, and there has never been sufficient government funds to meet all the needs. Read more ›

Posted in Articles

Capitalizing on Existing Assets: Infrastructure and Planning

 

The disappointment of the Gaddafi government’s stewardship at Cyrene

An important Hellenic-Roman heritage site in eastern Libya, as recounted in a  recent Kathemerini article by M. Abbas, reminded us of the planning that the Kommos Conservancy continues to invest in, towards producing a sustainable leveraged amenity for the Mesara in south central Crete. Where Shahaat, the neighboring town to the archaeological site of Cyrene has unaddressed short comings – the Cretan towns and villages of Pitsidia, Kamilari and Matala, near the Kommos archaeological site, offer the visitor plenty of good accommodation and restaurants. Read more ›

Posted in Articles

The Chinese Are Coming

Photo: Chania Museum

We learned from an article in Ekathemerini on 24 February 2011 that Greece has committed to evacuating 15,000 Chinese from Libya, which is south of Kommos across the sea. This is another sign of the intergovernmental cooperation that is so pronounced at Greece’s primary shipping hub at Piraeus, where the Chinese have already been given control of 2 of the 3 container terminals, with the intention of their investing $300 million to upgrade the facilities over their new 35 year contract. Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , , , , , , , , , , , ,

The future Great Minoan Triangle

Το Μέλλον των Μεγάλων Τρίγωνο Μινωικές Γραμμές

In Athens there has been planning and implementation for 25 years on a project called the Unification of Archaeological Sites, which connects pedestrian pathways to different archaeological sites. This  walkway across history and infrastructural improvement  provides the heritage tourist safety, convenience and a quality experience. And …Just in time as the tourism industry, according to Kathimerini in July 2010, was severely impacted by internal unrest and the Icelandic volcano eruption combined with political-economic uncertainty, have cost Greece’s Tourism sector over €200,000,000. euros. Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , , , , , , , , , , , ,

The Future of the Great Minoan Triangle

In Athens there has been planning and implementation for 25 years on a project called the Unification of Archaeological Sites, which connects pedestrian pathways to different archaeological sites. This  walkway across history and infrastructural improvement  provides the heritage tourist safety, convenience and a quality experience. And …Just in time as the tourism industry, according to Kathimerini in July 2010, was severely impacted by internal unrest and the Icelandic volcano eruption combined with political-economic uncertainty, have cost Greece’s Tourism sector over €200,000,000. euros.

Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , , , , , , , , , , , ,

Contemporary Music and Minoan Mythology


LOL – We previously posted about “closing the gap with humor” as a way to connect a larger audience to the relevancy of the Kommos site and its Minoan era artifacts. By using contemporary media we can reach out to people outside the interest groups of archaeology and conservation. Similar to the podcast in the Zits comic strip this video utilizes a popular web based medium but with added contemporary music (Radiohead), to make accessible artifact images and humor, introducing the pre-Greek culture with its associated mythology of the man-bull minotaur. Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , , ,

bull leaper podcast

Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , , , , , , , , ,

Interpretive theme 2: artifacts – pottery

The Kommos kiln, described in a previous Blog entry is but one architectural feature of the site that deserves interpretation. The site also yielded many artifacts besides the architectural legacy of the former inhabitants. Chief amongst the artifact categories is pottery. The kiln was filled with pottery and there were other intriguing earlier and later significant finds, examples of Minoan but also Greek, Egyptian, Phoenician and Roman pottery. Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , , , , , , , , , ,

Transparency for Growth

Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , , ,

Summer Work Season Plan

The American and European economic downturns have caused a postponement of the previously planned continuation of the Master Plan development for construction documents ( efarmogis –εφαρμογις) and the necessary government Ministry of Culture and Tourism ( Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού) and Κ.Α.Σ. regulatory approvals. Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , ,

Full Scale Minoan ship as a tool?

Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , , , , ,

Interpretive theme 1: LM IA ceramic kiln in the Southern Area Stoa

The LM Ia kiln within the earlier Stoa

Read more ›

Posted in Articles Tagged with: , , , , , , ,

Join Our Community!

Interested in joining the conversation? You are welcome to create an account with us to get involved with our cause.

Join us

Donate

Be a part of this park! We are planning to preserve this history and make it accessible to the public. Your contributions will go towards hiring an architect for the next stage in the process. GoodSearch: You Search...We Give!

Archives

Categories