Storytelling with Comix (part 3)

Αφήγηση ιστοριών μέσω των Κόμικς (Μέρος 3ο)

Glynnis Fawkes – panel from Hymn to Dionysus
Glynnis Fawkes – πίνακας από τον Ύμνο στο Διόνυσο

Spreading Knowledge about Historic/Prehistoric Cultures

Last December we posted on social media sites about Kommos excavation alumnus, the illustrator and cartoonist, Glynnis Fawkes and her collaboration with Greg Nagy on the Homeric Hymn to Dionysus. Glynnis continues to educate utilizing her background experiences and skills at an upcoming two-day conference on comics and the pre-modern world at Senate House in London on 10-11th September 2018.

Διαδίδοντας τη Γνώση για τους Ιστορικούς/Πορϊστορικούς Πολιτισμούς

Τον προηγούμενο Δεκέμβριο δημοσιεύσαμε σε ιστότοπους κοινωνικών μέσων ενημέρωσης που αναφέρονται στην ανασκαφή του Κομμού, σχετικά με την εικονογράφο και σκιτσογράφο, alumnus Glinnis Fawkes και τη συνεργασία της με τον Greg Nagy για τον Ομηρικό Ύμνο στον Διόνυσο. Η Glinnis εξακολουθεί να εκπαιδεύει χρησιμοποιώντας το εμπειρικό της υπόβαθρο και τις δεξιότητές της σε ένα προσεχέ ςδιήμερο συνέδριο για τα κόμικς και τον προ-σύγχρονο κόσμο στο Senate House στο Λονδίνο, στις 10-11 Σεπτεμβρίου 2018.

Glynnis Fawkes –cover variations Hymn to Aphrodite,
Glynnis Fawkes – Ύμνος στην Αφροδίτη παραλλαγές εξωφύλλου
Glynnis explains how she draws from inspirational ancient texts and how she depicts each character and answers other questions in this YouTube video dialog with three affiliates of Harvard University’s Center for Hellenic Studies
Η Glinnis εξηγεί πώς ζωγραφίζει εμπνεόμενη από τα αρχαία κείμενα και πώς αναπαριστά κάθε χαρακτήρα καθώς επίσης απαντά και σε άλλες ερωτήσεις σε αυτή τη συζήτηση στο YouTube με τρία μέλη του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard.
Glynnis Fawkes – Hymn to Demeter
Glinnis Fawkes – Ύμνος στη Δήμητρα
The use of comics’ art panel graphics to tell a story was highlighted too in my article dated 06 December 2010 on our web site and through a YouTube video link which utilizes photographic images and techniques such as stop motion animation to glance at the ancient Minoan myth of Crete’s most famous hybrid (the Minotaur), ancient and historic Cretan civilization with brief appearances by Arthur Evans and El Greco.
Η χρήση γραφικών τεχνών κόμικς για την αφήγηση μιας ιστορίας τονίστηκε επίσης στο άρθρο μου με ημερομηνία 06 Δεκεμβρίου 2010 στην ιστοσελίδα μας αλλά και μέσω ενός συνδέσμου βίντεο στο YouTube το οποίο χρησιμοποιεί φωτογραφικές εικόνες και τεχνικές όπως το πάγωμα εικόνας για να ρίξει μια ματιά στον αρχαίο Μινωικό μύθο την πιο διάσημη διασταύρωση (τον Μινώταυρο) της Κρήτης, στον αρχαίο και ιστορικό Κρητικό πολιτισμό με σύντομες εμφανίσεις του Arthur Evans και του El Greco.
YouTube video
Although there is often poetic license in graphics media that depict ancient mythology, Fawkes says that she appreciates the accuracy of research in the graphic comix like that used by the “Age of Bronze” illustrator “Age of Bronze” Eric Shanower.   The authentic portraits of clothing, hairstyles, architecture, landscapes, etc., that are gleaned from archaeological analyses and publications, are vital to successfully provide high-quality, educational, presentations to general audiences in these historical scenes.

In graphic novels, in comix, in charts, and in all literature, the setting may be used to establish a place of history at time and place, to create a mood, to clarify the background, to create an antagonist, or to emphasize a symbolic meaning.

Αν και υπάρχει συχνά ποιητική άδεια στα γραφικά μέσα που αναπαριστούν την αρχαία μυθολογία, η Fawkes δηλώνει ότι εκτιμά την ερευνητική ακρίβεια στα γραφικά κόμικς όπως αυτή που χρησιμοποιήθηκε από τον εικονογράφο του «Age of Bronze» Eric Shanower. Οι αυθεντικές απεικονίσεις ένδυσης, χτενισμάτων, αρχιτεκτονικής, τοπίων κλπ., που σταχυολογούνται από αρχαιολογικές αναλύσεις και δημοσιεύσεις, είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχή παροχή υψηλής ποιότητας, εκπαιδευτικών παρουσιάσεων στο ευρύ κοινό για αυτά τα ιστορικά γεγονότα.

Στα εικονογραφημένα μυθιστορήματα, στα κόμικς, στις γραφικές αναπαραστάσεις και σε όλη τη λογοτεχνία, το σκηνικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να στοιχειοθετήσει τη θέση μιας ιστορίας σε χρόνο και τόπο, να δημιουργήσει ατμόσφαιρα, να διασαφηνίσει το υπόβαθρο, να δημιουργήσει έναν αντίπαλο, ή να τονίσει ένα συμβολικό νόημα.

Eric Shanower: Age of Bronze Blog (in Swedish)   
Eric Shanower: Εποχή του Χαλκού Ιστολόγιο (στα Σουηδικά)
Picture storybooks, however, strongly or sometimes completely rely on illustrations to serve these functions of a setting. For example, time periods in historical stories or distant cultural settings can be brought to life through illustrations in ways words cannot do. Illustrations are extremely effective in determining the mood of a graphic novel’s retelling.
Τα εικονογραφημένα βιβλία με ιστορίες, όμως, βασίζονται πολύ ή μερικές φορές απολύτως, στις απεικονίσεις για την εξυπηρέτηση αυτών των λειτουργιών του σκηνικού. Για παράδειγμα, οι χρονικές περίοδοι ιστορικών αφηγημάτων ή μακρινών πολιτισμικών σκηνικών μπορούν να ζωντανέψουν μέσω των εικονογραφήσεων με τρόπο που οι λέξεις δεν μπορούν να το κάνουν. Οι εικονογραφήσεις είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές στο να καθορίσουν το κλίμα στην αφήγηση ενός εικονογραφημένου μυθιστορήματος.
The illustrator can effectively use pictures to guide readers through fascinating arm chair travel to Kommos and to the artifacts recovered from its burial over the millennia. In certain instances, the primary function of Fawkes illustrations are to reinforce, rather than to extend or amplify, the text. Nonfiction picture books often fall into this category, with the illustrations and diagrams providing a visual restatement of the words.
Ο εικονογράφος μπορεί να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά τις εικόνες για να οδηγήσει τους αναγνώστες μέσω ενός συναρπαστικού ταξιδιού από την πολυθρόνα τους στον Κομμό και στα τεχνουργήματα που έχουν ανακτηθεί από την ταφή του κατά τη διάρκεια χιλιετιών. Σε μερικές περιπτώσεις, η κύρια αποστολή των εικονογραφήσεων της Fawkes είναι περισσότερο να ενδυναμώσει παρά να αναπτύξει ή να επεκτείνει το κείμενο. Τα εικονογραφημένα βιβλία συχνά εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία, με τις εικόνες και τα σχέδια να παρέχουν οπτική επαναδιατύπωση των λέξεων.
Left: Fawkes at The Center for Cartoon Studies  
  Middle: Technical rendering by Glynnis Fawkes – Kommos V, Plate 3.47 
    Right: Society of Illustrators – Fawkes – Award for Excellence
Αριστερά: η Fawkes στο Κέντρο Σπουδών Κινουμένων Σχεδίων
    Στο μέσον: Αναπαράσταση τεχνικής από την Glinnis Fawkes – Kommos V, Plate 3.47
      Δεξιά: Σύνδεσμος Εικονογράφων – H Fawkes – Βραβείο Αριστείας
Fawkes spent the summers of 2002 and 2003 working at Kommos. Her fine technical pottery drawings can be seen in the 1222 page publication by Joseph and Maria Shaw, entitled “Kommos volume V: The Monumental Minoan Buildings at Kommos.” Most recently, with the final publication in the Kommos series of “House X: A Minoan Mansion near the Sea: Part 2. The Pottery,” Fawkes work is again acknowledged by its author Dr Jeremy Rutter.

Glynnis Fawkes considers her work at Kommos to be a highlight of her archaeological career and she is planning a memoir about the years that she worked in archaeology.

Η Fawkes πέρασε τα καλοκαίρια του 2002 και 2003 εργαζόμενη στον Κομμό. Τα εξαιρετικά της τεχνικά σχέδια αγγειοπλαστικής φαίνονται στη 1222 σελίδων δημοσίευση από τους Joseph και Maria Shaw, με τίτλο «Κομμός τόμος V: Τα Μνημειώδη Μινωικά Κτήρια στον Κομμό». Πιο πρόσφατα, με την τελική δημοσίευση στη σειρά Kommos “Οίκος X: Ένα Μινωικό Αρχοντικό κοντά στη Θάλασσα: Μέρος 2. Η αγγειοπλαστική”, η δουλειά της Fawkes αναγνωρίζεται και πάλι από τον συγγραφέα της Δρα Jeremy Rutter.

Η Glinnis Fawkes θεωρεί τη δουλειά της στον Κομμό ως μια κορυφαία στιγμή στην αρχαιολογική της καριέρα και σχεδιάζει να γράψει μια αναφορά σχετικά με τα χρόνια που εργάστηκε στην αρχαιολογία.

James Stratis , 09 May 2018
Nina Psomadeli – Greek language translation

See related content – expanding support for Kommos  through
multiple media outreach, as discussed in articles on this web site:
Contemporary Music and Minoan Mythology (part 1)
Bull Leaper Podcast (part2)

Δείτε σχετικό περιεχόμενο – Διευρύνοντας την ενίσχυση προς τον Κομμό με
πρόσβαση από πολλαπλά πολυμέσα, όπως αναφέρεται σε άρθρα σε αυτό τον ιστότοπο:

Σύγχρονη Μουσική και Μινωική Μυθολογία (μέρος 1 ο )
Ταυροκαθάψια Podcast (μέρος 2 ο )

Note: Zhihui Fang, PhDs’ book “Illustrations, Text, and the Child Reader: What are Pictures in Children’s Storybooks for?” has been very helpful in the preparation of this article.

Σημείωση: το βιβλίο του Δρα Zhihui Fang «Εικονογραφήσεις, Κείμενο και το Παιδί Αναγνώστης: Σε τι χρησιμεύουν οι εικόνες στα Παιδικά Μυθιστορήματα?» υπήρξε πολύ βοηθητικό για τη δημιουργία αυτού του άρθρου.


You can follow us on Twitter (@KommosAP) or join us on Facebook (Kommos Conservancy).

“Μπορείτε να μας ακολουθήσετε στο Twitter (@KommosAP) ή στο Facebook (Kommos Conservancy).”

1 Comment on “Storytelling with Comix (part 3)

Leave a Reply